reklama

sekáč na grohovej

Brno. Čas nie je podstatný. Spolubývajúca A. mi práve zahlási, že potrebuje šaty na oslavu narodenín a nechce si ich kupovať v predražených super obchodoch s nikdy nekončiacou DB hudbou. Prvé, čo mi napadne, mne, ako známej vymetačke second-handov, je samozrejme sekáč. Ale teraz? V období, keď sa predávajú kabáty a kabáty? Spomeniem si predsa len na jeden, na ten vintage. Ale upozorňujem ju, že pri majiteľke obchodu nám IQ klesne a adrenalín z rozčúlenia vystúpi nahor. Je rozhodnuté, ide sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Začalo to hneď pri vstupe do sekáča. Zbadali sme ju pri barbie zrkadielku ako sedí na taburetke a fajčí cigaretu(áno, tu cigaretu fajčila v interiéry)v obchode plného šiat. Perly, ktoré vypúšťala zo svojich plných botoxových pier (rada by som upozornila, že už nie je vo svojich najlepších rokoch) boli na nezaplatenie. Zara diva na nás hodila pohľad ľútosti, ktorý hovoril asi toľko: Ach vy študentky, aj tak si tu u mňa nič nekúpite. V podstate mala pravdu, ale o tom neskôr.

,, Len tri kusy do té kabinky.´´ kričí po nás. Opis kabínky: plachta, ktorá sa dá zatiahnúť len do tretiny, hneď vedľa stojan so šatami, práve na tej strane, kde kompetencie závesu už nesiahajú, takže ktokoľvek by sa išiel prehrábať v šatách, môže sa kochať aj zákaznikmi v kabínke. Kabínka má aj inú výhodnú polohu, je tou nezatiahnuteľnou stranou otočená k pokladni. Ukradnúť niečo? Nemožné.

A potom prišla osudová zákazníčka, ktorá to všetko schytala. ,, Co presne
hledate?´´
Zákazníčka(Z): ,, Nic konkrétniho, ja jen, že jede jaro...treba to oživit.´´

Zara diva: ,, No tak to tým basic tričečkem nejak neoživite, to ne je žáden
odvaz, to je takový basic...´´ (poznámka: Zara diva sa rada vyžíva v cudzích slovách, aj keď ich počet je obmedzený dve na deň)

Z: ,, No jo ale je to hezky...´´
Zara diva bez odpovede, len nahodila kyslý výraz.

Z. si vybrala nejaký módny vintage kus a chce pod neho nejaké tričečko
samozrejme je natoľko IQ vyspelá, že k svojmu veku hľadá opäť niečo
BASIC.

Nato jej Zara diva povie: ,, tak to si choďte do obyčajného sekáče, tam ich je
dost, ja takové basic neberú už 6 let.

Poznámka autora: kde som sa pozrela tam také basic tričečka boli krásne
zamaskované pod tými jej vintage farebnými handrami a ešte ak si pozorný
čitateľ všimne, tak Zara diva si sama odporuje, keď Z komentuje každý
kus tričečka, že je BASIC....na čo následne povie, že ona žiadne BASIC tričečka
nemá....

Všetko, ale skončilo dobre. Z., aby si nepohnevala Zara divu a mohla sa do obchodu znovu vrátiť, tak Zara dive vždy afektovane odpovedala nie negatívne, ale už na prvý pohľad bolo jasné, že naša Z. nevedela kam to vošla.
A aby to nevyzeralo že nemá dosť guráž, tak si nejaké tie BASIC veci za
nesekáčovskú cenu vzala...

A ako sme skončili my?
A. si skúsila nejaké tie dva pekné kusy, ale sa nevedela rozhodnúť.
Tak možno nabudúce. Medzitým stihla k našej Zara dive prísť jej spoluobchodníčka v
norkovom kožuchu, so slniečnými okuliarmi(predsa len tu v Brne vyšlo už slnko a vďaka tej zime to môže byť arktické, tak oči si treba chrániť) a spolu viedli (ne)zmysluplný rozhovor, ktorý som
z hlavy vypustila po prehrabaní sa troch kusov šiat na vešiaku.

Keďže sme boli zlé zákazničky(odišli sme naprázdno), tak pri zatváraní dverí
A. začula, ako tá s norkovým kožuchom povedala ,,nabudúce
vyhodíme´´ nemôžem to síce potvrdiť lebo ja osobne som to nepočula, ale od osôb tohto typu sa to dá čakať a asi to patrilo nám pretože to nezapadalo do kontextu rozhovoru
ktorý viedli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby som Zara divu predstavila v plnej kráse, tak musím doplniť iné skutočnosti. Nakupovať som tam bola aj v čase Vianoc. Na každý kus oblečenia, čo som siahla, mi Zara diva povedala, že je to príliš veľké a menšie veľkosti sú na opačnej strane. To sa opakovalo asi tak trikrát. Nevydržala som to a pustila som si pusu na prechádzku: ,, Sú Vianoce, čo ak zháňam darček pre niekoho blízkeho, ktorý potrebuje väčšiu veľkosť?´´ Dostala som ju na kolená, ale vzápätí ona zložila mňa: ,, Cože? Tak to sem tu ješte nemala. Mne tu chodia zákazníčky, ktoré si nakupujú jenom pro svu potrebu, dokonca ani pro svá miminá nic nekupujú.´´ Doteraz dúfam, že tú sobeckosť len predstiera a ináč je to dobrý človek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V iný zas deň, iná kamarátka A. chcela ,,charlestonky´´. Zara diva si myslí, že vie o čo ide. Postupne vyťahuje rôzne kusy šiat a prezentuje ich ako charlestonky...Dokonca sa obťažuje a ide do kufra auta po nejaký zabudnutý mech šiat. Bohužiaľ ani tam nie sú, no ona si myslí opak, pretože ona je tá Zara diva, ktoré svoje večery trávi pri telenovelách s cigou v ruke komentujúc dobre vyzerajúce ženy v módnych časopisoch ako im to nepristane a ona by sa obliekla lepšie, odviazanejšie. Na druhý deň to skúša...Márne. Je z nej len tá protivná namyslená zafajčená predavačka, ktorá na seba oblečie tigrované tepláky s ružovou mikinou a tečúcim make-upom mysliacou si, že sa za ňou obzerá každý chlap a žena. Obzerá, ale len ako za vzorkou nevkusu.

Miška Dzurušová

Miška Dzurušová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijúca bytosť selektujúca správy o konci sveta v roku 2012 pretože chcem toho ešte veľa zažiť a vidieť a nie je možné to uskutočniť do uvedeného roku... Zoznam autorových rubrík:  V kráľovstve Aragóntaká oddychovkasúkromnémalá sprievodkyňa

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu